Ana içeriğe atla

Benim de bir planım var

“onun aradığı şey, benzersiz bir tecrübenin sonunda benzersiz bir varlık olmaktı.” Belli ki onu diğerleriyle aynı gruba düşürmeyen buydu. Hani düzen de güzel de, yetersiz. Bazıları doymayan bir merakla geliyor dünyaya. Çok mu zor? Güzel bi iş, güzel bi eş gibi toplumsal gereklilikleri yerine getirmek. Evet bazılarına zor. Yetinemeyenler. Maddede aramazlar ki onlar hiçbirşeyi. Anlarda ararlar. Anların peşine düşüp yarınları hep boşverirler. Yarını yarınlar düşünsüncülerden halliceler onlar. Baktılar olmuyor, baktılar beden eskiyor. Biz tutunamadık derler. Ödül mü var ki sonunda? Hayır.

Kendimize yaptığımız yakıştırmalar bedava neyseki dünyada. Yoksa her “ben” ile başlayıp “-ımdır” ile biten cümleden para kesilseydi, iyi para birikirdi. Bize o parayı verseler, biz gezerdik. Dalgayla dumanla geçirilen bir ömrün anarşist yaratıcılığında, işte oralarda biryerlerde maddeyi de bulurduk, manayı da. O kadar da zor olmasa gerek.

çok sevdiğim bu dünyanın bütün halkları; hadi birleşelim. Ve her “ben”le başlayan cümleden para keselim bundan sonra. nasıl bittikleri önemli değil. Kimsenin kendinden bahsetmesi bedava olmamalı bu düzende. Sonra da dünyanın amına koyalım. Hep beraber ama yalnız başımıza. Öyle değil mi sevgilim?


*Baştaki alıntı Tom Robbins-Parfümün dansından. yanlış olmasın

Yorumlar

  1. Varoluşumuz özgürlüğümüzdür sevgilim.

    YanıtlaSil
  2. Kendimize yaptığımız yakıştırmalar bedava neyseki dünyada.''gzlmiş. beyin bedavaa gibi..beyin bedava yakıstır kardesim..boşluğunu kendnle doldurmaya çalışmak,boşluğunu yakıştırmalarla,tanımlamalarla geçiştirmek..herkescuvallayacaktır v hcbr sey de olmayacaktır

    YanıtlaSil
  3. evet içine sinerse pek ala. olayın büyük kısmı içine sindirmekte belki de.

    YanıtlaSil
  4. yılandan korkmam bir sik olmaktan korktugum kadar

    YanıtlaSil
  5. neden babuş sik de güzeldir. nerdeyse bütün küfürlerin hammaddesi, çoğunun da öznesidir. iyidir yani. düşünsene bi de apış arası ya da taşak olduğunu. offf. camları aç da az hava alak. top kafası. kum siki. sik başı.bunları aklından çıkarma. diyor bana st giles hotel antetli kağıdına yazılmış bir mektupta. NY afidirsin.

    YanıtlaSil
  6. doru resmini yapanlar hatta sik resmiyle fotograf cektiren bile var.chicago afidirsin.
    ayrıca küfürlerin oldugu kadar alayımızın da hammaddesidir, yanlıs olmasın

    YanıtlaSil
  7. hammadde taşıyıcısı.aslına bakarsan oluşumumuz da kapitalizmin yapı taşını oluşturuyoruz. doruk noktası, sik kulesi gibi.
    olm bence sik önemli bişey yani. hem metaforik hem canlı kanlı olarak. önemli olan boyu yani işlevi de değil.
    eski sikler de kalmadı azizim. şimdiki sikler çok didaktik

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

an, anlam ve anlaşmak. ve bir o kadar sik, siklem ve sikleşmek.

Hani bir kıza kötü yola düştüğü için acınır ya.  O ney la?  Kim nereye düşüyor?  Ve düşenin arkasından kim bakıyor?  kim acıyor ve, Hangisi yargılıyor? Uzun kıvırcık mı saçı? Bugün onu bir bulsak ve ağlasak.  Düşmeyip de acıyanın arkasında kim var?  Kim belirliyor senin dünyadaki yerini?  Küçük yaşantım minnacık yaşamlarla bulanıyor.  Bulantılar hep kendime dair,  Bakıyorum da herkes bituhaf yaşıyor.  Para ve ilgi her daim göz boyuyor. şaşırmıyorum. Ve ben de bakıyorum. Denk olmanın bu kadar zor olduğu bu dünyada, Birey olmak bir yalandan ibaret.  Hangi kadın görmüş ki kendisiyle savaşmayan bir erkeği, ve tam tersi ve hangi insan kendi olmuş, herkesin dışına çıkmış,  kim ne yapmış, ve hangi koşul beliriyor bu gerçeği?  bence insanoğlu tümden bıraksın bu işleri.

Şarkımın Sözleri

Yükselsek keşke, yerden bir santim yükselsek yeter. Eksildik. Uzansak şöyle, hiçbir şey de sırtlanmamıştık oysa. Yorulduk.   Bazen uçmak iyidir. Hafifletir. Uçamıyorsan yürümek iyi gelir. Sokaklardaki kokular. O anı yaşama hissi. İklime göre dönüşür. Ağaçlara sormak lazım.   Akmayınca kendini ifade edemiyorsun. Kafanı karıştıran isteksizliğin. Umursayan senin yargıcın. Hissetmedikçe düşünmüyorsun. Üzülen senin çelişkin. Az şey isteyen bir doyumsuzsun sen.   Uyumak iyidir. İyileştirir. Uyuyamıyorsan yürümek iyi gelir. Sokaklardaki inişler. O her şey yolunda hissi. Bir anda değişir. Çıkışlara sormak lazım.        

Dinleniyorum

--> Sol gözüm kördü rüyamda. Bütün baktığımda görüyordum eksikliğini. Sağdan bakınca her zaman olduğundan daha   azını görüyordum. bakmıyormuş gibi yaptım, çok zorlandım.  Hiçbirini düşünmeyip kendini düşürtecek kadar zorladı o da. Kafayı ona takıyodum. Zor geliyordu eksik görmek. Ne gerek vardı? Düşsün o da. Ama oluyordu. Bir tarafı kör konuşup duruyordu durmadan. Sen ben hiçbirisi gibi değil. boşvermeyi bilmiyordu gerektiği kadar, gerektiği yerde. Sınırları iyi bilerek zorlamadan görürdü minnoş. rüyamda kör. bir tarafımın gözü. gözlüksüzlük kimse ezilemez ve kimse ezemezdi sonucunda gerçekliğimizde.